2016. augusztus 6., szombat

Maggie Stiefvater: Hollófiúk (Hollófiúk 1.)

Történet:
Nem ​​látó csak két okból pillanthat meg egy szellemet Szent Márk éjszakáján. Vagy te vagy a lény igaz szereleme… vagy te ölted meg őt. Blue Sargent minden évben ott áll látó anyja mellett, amikor a halálra várók elsétálnak előttük. Blue sosem látja őket: ebben az évben viszont egy fiú válik ki a sötétből, és megszólítja őt. A fiú, Gansey, az Aglionby nevű helyi magániskola jómódú tanulója. Blue egyszer megfogadta, hogy távol tartja magát az Aglionby diákjaitól. A Holló Fiúkként ismert banda csak bajt hozna rá. De Blue megmagyarázhatatlan vonzalmat érez Gansey iránt. A fiúnak egy küldetést kell teljesítenie, amelyben három másik Holló Fiú is érintett: Adam, az ösztöndíjas hallgató, a kiváltságosok mintapéldánya; Ronan, a zabolátlan lélek, akinek érzelmi skálája a haragtól a kétségbeesésig terjed, és Noah, a csendes szemlélő, aki sok dolgot észrevesz, de nagyon keveset beszél. Blue-t már egészen fiatalon figyelmeztették: ő okozza majd igaz szerelmének halálát. A lány nem hisz az igaz szerelemben, ezért soha nem is aggódott emiatt. De ahogy az élete egyre jobban összefonódik a Holló Fiúk furcsa és baljóslatú világával, már nem olyan biztos a dolgában.

Ezt a könyvet hirtelen felindulásból rendeltem meg még tavaly szilveszter előtt, mindenféle kutakodást és utánaolvasást mellőzve. Elolvastam a fülszöveget, tetszett, kosárba. 
A megrendelés után vettem rá magam, hogy alaposabban is utánajárjak ennek a könyvnek, és akkor szembesültem vele, hogy elég nagy rajongótábora van, és az interneten is rengeteg utalást, idézetet találtam a könyvből. De akkor elég a körítésből, térjünk rá a könyvre.

A fülszöveget elolvasva, mint a történetét, mint a hangulatát tekintve teljesen másra számítottam. Én (kis naiv, tapasztalatlan gyermek) teljesen abba a hitbe ringattam magam, hogy ez a könyv magába fogja foglalni Gansey halálát, és annak előzményeit, majd a lánnyal egymásba szeretnek, és - mondjuk - Blue fogja okozni a fiú halálát, a többi aglionbys srác pedig csak amolyan mellékszereplőként lesznek jelen. 

Na most a könyv fogta, hátat fordított minden elképzelésemnek amit a könyvvel kapcsolatban kitotóztam, megpörgött százszor, és még kis is röhögött a végén.

A könyvnek ugyanis azért  Hollófiúk a neve, mert a Hollófiúkról szól. Na meg Blueról. Velük együtt járjuk végig Henriettát a láthatatlan Ley-vonalon fekvő kisvárost, ahol a történet játszódik, és közben rengeteg misztikumra derül fény, megtudjuk Gansey célját (felébreszteni az alvó hollókirályt), és közelebbről megismerkedünk a fiúkkal. 
Gansey a ki nem mondott vezető, aki igazán céltudatos, elszánt, gazdag srác bármilyen sznobság nélkül, bár a külső szemlélőknek ez másképp tűnhet.
Adam a jövőjéért küzd, éltanuló, közben pedig vannak dolgok amiknek senki nem beszél, a benne felgyülemlett feszültség már-már ijesztő néha.
Nem úgy Ronannál, aki elég nagyhangú, szókimondó, elég mély nyomot hagyott a múltja. Arra, hogy Noah miért végig ilyen hallgatag, és csöndes, csak a legvégén jöttem rá, úgyhogy ha volt is a könyvben utalás rá, a világ annyira beszippantott, hogy átsiklottam felette. Blueról még nem tudok véleményt alkotni, nekem semleges karakter maradt.
A Hollófiúkról még annyit, hogy a könyv elején nekem annyira egyformának tűntek, hogy gyakran kevertem őket, és mindig vissza kellett lapoznom, hogy: Oké, oké, de most ki a frászról van szó?
Ugyan így volt a Róka utca 300. lakóival is. Lehet hogy ez csak az én személyes problémám, ki tudja. 

A fülszöveg teljesen félrevezető  ami a szerelmi szálat illeti, egyáltalán nincsenek benne oldalakig tartó nyáladzások, szerelmi háromszögek, és úgy egyáltalán semmi ilyesmi, a már fentebb említett jóslaton kívül.
Viszont misztikum annál inkább van benne. Ez szerintem egy nagyon erős része a történetnek a ború, rejtélyes hangulat, és a szereplők mellett, és bár magáról a hollókirályról és a Ley-vonalról elég keveset tudunk meg, így is érdeklődve olvassuk a csapat felfedezéseit.

 A kötet végére még rengeteg a megválaszolatlan kérdés, van néhány elvarratlan szál, de összességében egy lezárt véget kapunk. 
  
Az tény, hogy a könyv teljesen meglepett, azt még nem tudom eldönteni, hogy pozitívan vagy negatívan csalódtam (vagy is-is), minden esetre nekem tetszett a könyv, engem meggyőzött.
Értékelés: 4/5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése